Fiscalizarea Caselor de Marcat


Inainte de a va lansa intr-o activitate economica, trebuie sa stiti ca aceasta nu se va putea desfasura fara o casa de marcat. Toti comerciantii de bunuri sau servicii trebuie sa aiba o casa de marcat in dotare care trebuie fiscalizata pentru ca apoi sa poata emite asa numitele bonuri fiscale ce le vor justifica activitatea si veniturile. Iata cateva lucruri bune de stiut in vederea achizitionarii unei case de marcat si fiscalizarea sa: Aceasta, precum si accesoriile necesare se pot procura numai de la distribuitorii autorizati de Ministerul Finantelor. Dupa achizitionare, casa de marcat se va inregistra la "Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice", registru ce se intocmeste la nivelul fiecarui judet. Pentru numararul de ordine din acest Registru va trebui despus un dosar a Directia Generala a Finantelor Publice care sa contina:

  • cerere pentru atribuirea numarului de ordine pe care o luati de la distribuitor.
  • copie a facturii casei de marcat.
  • copia a procesului verbal de sigilare a memoriei fiscale a casei de marcat si a aparatului electronic de marcat achizitioat odata cu casa.
  • declaratie pe propria raspundere cu locatia unde va functiona casa de marcat.
  • certificat constatator de la Oficiul Registrului Comertului ce atesta punctul de lucru.
  • copie dupa certificatul de inregistrare al firmei ce este eliberat de ORC.

In unele cazuri se pot solicita si alte documente, in funcite de activitatea desfasurata. Numarul de ordine obtinut cu toate aceste acte, initialele judetului unde este inregistrata, initaialele judetului unde se va folosi si numarul avizului, individualizeaza casa de marcat cumparata si reprezinta seria fiscala a acesteia. Fiscalizarea casei de marcat se face conform art. 103 din OUG 28/1999: "Instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se face in prezenta organului fiscal teritorial in a carui raza se instaleaza aparatul, care va verifica integritatea sigiliului fiscal, datele inscrise in bonul fiscal, precum si provenienta si modul de personalizare a rolelor de hartie". Dupa aceasta procedura se mai semneaza in 4 exemplare, de catre utilizator, reprezentantul organului fiscal si de tehnician, un act ce reprezinta "Declaratia de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal". Originalul acestui act se depune la sediul fiscal al judetului unde casa de marcat este instalata a doua zi si din acest punct, casa de marcat se poate utiliza in in deplina legalitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu