In februarie 1973 George Stefanescu deschide la Galeria Simeza a sasea expozitie personala, Traian Stoica fiind semnatarul prefeţei catalogului. Lucrarile (18 uleiuri, 6 guase) atesta influenta iconografiei si artei populare romanesti, teme precum „Sfantul Gheorghe in lupta cu balaurul” sau „Isus pe Cruce” fiind reluate si reinterpretate in anii urmatori. Din pricina cenzurii, le numeste „Luptatori” sau „Primavara”. „Primavara” sau „Zburator” vor fi titlurile viitoarelor cicluri de crucificari. Redam in continuare cuvintele jurnalistului Traian Stoica din prefata catalogului expozitiei: “Coincidenta unor date autobiografice (identitatea locurilor natale, anii comuni din perioada scolaritatii medii, mansardele impartite frateste, din junete, apoi intalnirile indelungi ale anilor nostri maturi) a facut sa fiu martorul direct al evolutiei artistice a pictorului George Stefanescu, sa-i urmaresc si sa-i descifrez drumul in toate etapele de febrile cautari ale acestui artist in permanenta nelinistit, mereu in detectarea unor rezolvari de autodepasire. Sub carapacea unei infatisari molcome, indaratul unor gesturi potolite
si al unor priviri de imperturbabil si zimbitor calm, George Stefanescu
ascunde nelinistile acute ale unui autentic creator, rigorile unui
energic si necrutator explorator al propriilor posibilitati, unui activ
si neobosit urmaritor al idealului sau estetic. Ceea ce ascunde chipul
artistului, adica un puternic temperament, se tradeaza nedezmintit prin
linii si culoare in panzele sale. Deoarece pe tot parcursul, itinerariul
sau artistic atesta tenacitatea, vointa ferma, nedelasata, de a se
exprima cat mai sugestiv, obsesia unei pasiuni crancenate pentru o cat
mai mare realizare. Fara indoiala ca nu putem aici parcurge toate etapele creatiei lui
George Stefanescu. Spatiul nu ne permite; o vor face poate mai pe
indelete si, desigur, mai avizat, specialistii. In ceea ce ne priveste
ne vom limita la unele sumare constatari. Observam, acum, la a sasea expozitie personala a artistului, o limpezire
a paletei. Panzele expuse prezinta o trecere mai lina, mai nuantata a
fazelor coloristice. Culorile de la rosul cel mai pregnant, pana la
griurile cele mai rafinate, ne marturisesc o acaparatoare siguranta a
mijloacelor de expresie.
Fata de etapele anterioare, aceasta din ceasul de fata se caracterizeaza printr-o mai declarata armonie a culorii. Metamorfozele, intreruperile din campul dinamic al tablourilor sunt rezolvate printr-o gama coloristica de alunecoase treceri. Am intrebuintat aceasta vocabula: gama, deoarece subtila combinare a culorilor o percepem parca si auditiv, impresia muzicala fiindu-ne insinuata de mestesugul incontestabil ce prezideaza la acest pictor proeminent colorist. Nicicand George Stefanescu nu a abandonat figurativul. Experientele si cautarile sale nu au fost impuse de modele mai mult sau mai putin efemere. Aceasta nu l-a impiedicat sa fie modern. Bunul simt si inteligenta lui artistica nu l-au lasat sa cada intr-o arbitrara, absconsa si uniformizatoare abstractizare. Si nici nu l-a impiedicat sa fie mereu proaspat in viziune si expresie. Un singur izvor de inspiratie, un singur model identificam in substanta artei lui George Stefanescu, si anume: arta poporului nostru. Lucrul a fost mereu si in justete relevat si demonstrat de cronicarii plastici care s-au ocupat de creatia lui. Nu este vorba aici de o imitare ineficienta a artei populare, de o mimare servila sau de o denaturare vulgara. Trecuta prin filtrul sensibilitatii artistului, pictorul da viata unui univers propriu, distinct original. Nu dam nici un nume de tablou, deoarece toate piesele exprima trairea consubstantiala a mesterului cu suflul si structura artei populare. Minunatele acorduri cromatice ale covoarelor, ale icoanelor pe sticla si pe lemn, ale vesmintelor si ale diafanelor naframe, capata inedite armonii prin penelul lui George Stefanescu. Si ne place sa declaram ca aici aflam una din esentialele cauze pentru care artistul nu a navigat pe apele straine temperamentului sau si ale matcei lui originare. Expozitia de fata este rodul unei maturitati in plina efervescenta creatoare. Data fiind seriozitatea si capacitatea de innoire de care a dat dovada dealungul activitatii sale George Stefanescu, fara insa a parasi filonul personal distinctiv, ne exprimam convingerea in reusita unor alte realizari spre incantarea sufletului nostru doritor de frumos”.